OPELCONNECT

U vindt de veelgestelde vragen over OpelConnect onder de link.
 

Wat is myOpel?

myOpel zorgt voor een extra dimensie wanneer u een Opel rijdt. Zo kunt u in myOpel de onderhoudshistorie van uw Opel bijhouden en raadplegen, krijgt u via myOpel gepersonaliseerde aanbiedingen voor u en uw Opel, kunt u gebruik maken van de functionaliteiten van OpelConnect, en nog veel meer.
 

Voor wie is myOpel?

De op maat gemaakte service voor myOpel leden is perfect voor iedereen die een Opel rijdt.
 

Is myOpel gratis?

Ja, myOpel is gratis voor alle Opelrijders.
 

Hoe haal ik het meeste uit myOpel?

Hoe beter we u en uw Opel kennen, hoe beter we onze communicatie en aanbiedingen voor u kunnen afstemmen. Voeg gewoon uw voertuig toe aan uw myOpel-account, uw informatie in uw profiel, selecteer uw voorkeursdealer met onze dealerlocator en laat ons weten hoe we contact met u kunnen opnemen.
 

Waar vind ik de Opel aanbiedingen?

U vindt onze aanbiedingen direct na het inloggen op de pagina 'Overzicht'. En als u ons wat informatie over uw auto en uw favoriete servicedealer hebt gegeven, zijn de aanbiedingen die u ziet exclusief voor u en uw Opel. U kunt onze aanbiedingen kopen bij elke deelnemende Opel Dealer. In onze dealerlocator kunt u de Opel dealer vinden die het dichtst bij u in de buurt is en deze opslaan in uw profiel als uw voorkeursdealer.

Waarom is er een onderhoudsherinnering?

De serviceherinnering is een hulpmiddel om u te informeren als er inspecties voor uw voertuig moeten worden uitgevoerd. Wanneer u uw Opel heeft toegevoegd aan uw myOpel account krijgt u, wanneer ingelogd, een voorspelling van wanneer uw volgende onderhoudsbeurt, APK, etc. moet worden uitgevoerd.

HOE WERKT DE ONDERHOUDSHERINNERING?
Het enige dat we nodig hebben, is het VIN (voertuigidentificatienummer of chassisnummer) van uw Opel. Dan kunnen we uitzoeken wanneer uw Opel onderhoud nodig heeft, op basis van de datum waarop deze werd geregistreerd. Als u deze dienst wilt activeren, voer dan het VIN van uw Opel in wanneer u deze toevoegt aan uw myOpel-account. Zorg ervoor dat u ons toestaat contact met u op te nemen door uw contactvoorkeuren in te stellen in de sectie Profiel.

HOE VAAK MOET IK OP ONDERHOUD MET MIJN OPEL?
Onderhoudsintervallen verschillen per model, maar onze aanbevelingen voor uw Opel vindt u in uw gebruikershandleiding. Als u nog steeds niet zeker bent, neem dan contact op met een Opel Dealer en zij helpen u graag verder.

WAARVOOR KAN IK DE ONLINE SERVICE AFSPRAAK GEBRUIKEN?
U kunt deze online tool gebruiken om uw service te boeken bij een Opel Dealer. U kunt ze ook van tevoren laten weten wat uw Opel nodig heeft, zodat ze altijd klaar zijn voor uw volgende bezoek. Uw Opel Dealer neemt contact met u op zodra hij uw boekingsverzoek heeft ontvangen.

HOE KAN IK EEN VERVANGENDE GEBRUIKERSHANDLEIDING VOOR MIJN OPEL KRIJGEN?
Bel een Opel Dealer en vraag naar de afdeling Onderdelen. Zij zullen een vervanging voor u bestellen. Als alternatief hebben we een selectie van gebruikershandleidingen in uw myOpel-account geplaatst in het gedeelte 'Handleiding'.

WAAR KAN IK ONDERDELEN OF ACCESSOIRES KOPEN EN WAT KOSTEN ZE?
Neem contact op met de afdeling Onderdelen van uw Opel Dealer en zij zullen u helpen met vinden wat u nodig hebt. Voor accessoires kunt u ook onze accessoirescatalogus bekijken. Een link naar de catalogus vindt u op de overzichtspagina direct onder uw Opel-aanbiedingen.

HOE WEET IK OF IK NAVIGATIEKAARTEN OF SOFTWARE VAN MIJN AUTO KAN UPDATEN?
Log in op jouw myOpel-account om te controleren op de nieuwste kaart- en software-updates. Elke kaartupdate bevat nieuwe en gewijzigde wegen, POI’s en adressen. Deze gegevens verbeteren de berekening van routes en de algemene functionaliteit van het navigatiesysteem.

WAAR VIND IK DE UPDATE-INSTRUCTIES?
Log in op jouw myOpel-account om te controleren op de nieuwste kaart- en software-updates. Als er nog geen auto in jouw myOpel-garage staat, voeg je deze toe door het VIN (voertuigidentificatienummer) in te voeren in de sectie “Auto toevoegen”. Je vindt het VIN in de eigendomspapieren, op het dashboard van de auto (zichtbaar vanaf de buitenzijde) of op de deurpost. Afhankelijk van jouw Opel-model zal myOpel je naar de juiste bron voor de beschikbare updates navigeren. Daar vindt je de instructies voor de kaart en/of software-updates.

Als je geen myOpel-account hebt, ga dan naar my.opel.nl of download de myOpel-app en registreer een nieuw account. Nadat je je hebt aangemeld bij jouw nieuwe myOpel-account, voeg je jouw Opel toe aan jouw virtuele garage door het VIN van de auto in te voeren in het onderdeel “Auto toevoegen”. Navigeer naar het gedeelte “Details van uw Opel” voor meer informatie over beschikbare kaart- en software-updates.

LET OP: het downloaden van de software op je computer en het vervolgens installeren van de software in de auto neemt veel tijd in beslag. Totaal minimaal 2 uur en soms wel tot 3 uur. Houd er ook rekening mee dat het installeren in de auto dient te gebeuren met een draaiende motor en je kunt de auto dus niet “achterlaten” tijdens de update. Jouw Opel dealer kan je dit proces natuurlijk uit handen nemen door het bijvoorbeeld uit te voeren tijdens een onderhoudsbeurt.

KAN IK DE KAARTUPDATE ZELF INSTALLEREN?
In de meeste gevallen kunnen kaartupdates worden geïnstalleerd door de eigenaar van de auto. Voor meer informatie over de beschikbare updates voor jouw Opel navigeer je naar de sectie “Details van uw Opel” in je myOpel-account.

LET OP: het downloaden van de software op je computer en het vervolgens installeren van de software in de auto neemt veel tijd in beslag. Totaal minimaal 2 uur en soms wel tot 3 uur. Houd er ook rekening mee dat het installeren in de auto dient te gebeuren met een draaiende motor en je kunt de auto dus niet “achterlaten” tijdens de update. Jouw Opel dealer kan je dit proces natuurlijk uit handen nemen door het bijvoorbeeld uit te voeren tijdens een onderhoudsbeurt.

ZAL EEN KAARTUPDATE NIEUWE FUNCTIES TOEVOEGEN AAN MIJN NAVIGATIESYSTEEM?
In sommige kaartupdates zijn nieuwe functies opgenomen. Specifieke kenmerken en gegevens verschillen echter per navigatiesysteem.

ZAL DE KAART UPDATE VOOR MIJN AUTO OOK WERKEN IN ANDERE AUTO’S?
Nee! Kaartupdates zijn uniek voor het navigatiesysteem van een specifiek voertuig. De navigatiesystemen variëren van model tot model en in sommige gevallen zelfs van jaar tot jaar.

DE INSTALLATIE VAN MIJN UPDATE IS MISLUKT, WAT MOET IK DOEN?
Ga naar de Contactpagina om contact met ons op te nemen via e-mail of telefoon. De klantenservicemedewerkers kunnen controleren of je de juiste kaartupdate hebt en of je het juiste installatieproces volgt.

HOE RESET IK MIJN NAVIGATIESYSTEEM?
Ga voor assistentie langs bij jouw Opel dealer.

IK HEB EEN TECHNISCH PROBLEEM MET MIJN NAVIGATIESYSTEEM. WAAR KAN IK HET LATEN CONTROLEREN OF REPAREREN?
Alle reparaties moeten worden uitgevoerd door een Opel Erkend Reparateur.

Moet ik alle informatie in mijn profiel invoeren?

Vul alstublieft alle informatie in uw profiel in. Hoe beter we u en uw Opel kennen, hoe beter we onze communicatie en aanbiedingen voor u kunnen afstemmen.
 

Kan ik meer dan één Opel registreren in mijn myOpel account?

Ja, er kunnen maximaal vier voertuigen in één account worden geregistreerd. Om alle functies te ontgrendelen die myOpel te bieden heeft, moet u de volgende keer dat u uw dealer bezoekt het eigendom van uw voertuig(en) verifiëren.
 

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Het aanpassen van uw gegevens kan worden gedaan in de sectie Profiel direct in het vervolgkeuzemenu onder uw gebruikersnaam.
 

Waarom moet ik mijn VIN (chassisnummer) ingeven?

Als we uw VIN (chassisnummer) kennen, kunnen we onze communicatie en aanbiedingen voor u aanpassen, omdat het ons precieze informatie over uw Opel biedt. U vindt uw chassisnummer (VIN) in uw eigendomsdocumenten. De VIN is ook te vinden op uw voertuig door het dashboard te controleren op de plaats waar het de voorruit aan de bestuurderszijde raakt of door de deurpost aan de bestuurderszijde te controleren, precies waar de deur vergrendelt wanneer deze is gesloten.
 

Hoe kan ik de gegevens van mijn Opel wijzigen?

Een groot deel van de gegevens kan worden gemaakt vanuit onze database zodra u uw VIN (voertuigidentificatienummer) heeft ingevoerd. U hoeft geen tijd te besteden aan het moeiteloos controleren van uw documenten en het invoeren van de informatie. Nadat u uw VIN heeft ingevoerd, gaat u naar ‘Voertuiggegevens’, waar u alle details over uw geselecteerde voertuig vindt.

Ik heb geen activatiemail ontvangen. Hoe kan ik inloggen?

Controleer uw map Ongewenste e-mail voor uw accountactivering. Als deze er niet is, probeer dan in te loggen en een aantal opties worden weergegeven onder de inlogvakken die u kunt selecteren om de activerings-e-mail opnieuw naar uw inbox te verzenden.
 

Ik ben mijn wachtwoord kwijt/vergeten, hoe kan ik dit resetten?

Als u uw wachtwoord bent vergeten, kunt u een nieuw wachtwoord maken door op de knop Aanmelden op de startpagina te klikken en vervolgens de link "Wachtwoord vergeten" te kiezen.
 

Hoe kan ik mijn account verwijderen?

U kunt uw account op elk moment verwijderen, al hopen we dat dit niet nodig is. U kunt specifieke informatie verwijderen uit uw profile, of u kunt uw myOpel WEB-account volledig deactiveren. Klik hiervoor op de knop "Uitschrijven van myOpel Web" in de sectie Profiel en bevestig deze actie. 
Het deactiveren van uw account verandert niets aan uw voorkeursinstellingen om gecontacteerd te worden. Om niet meer gecontacteerd te worden, gelieve uw voorkeursinstellingen om gecontacteerd te worden aan te passen voordat u uitschrijft uit de myOpel Web applicatie.
Door uw myOpel Web inschrijving te verwijderen zal uw myOpel app en - indien van toepassing - uw OpelConnect account niet worden verwijderd. Om uw myOpel app en/of -indien van toepassing - uw OpelConnect account te verwijderen log dan in en volg de instructies van het respectievelijke platform.
Indien u uw bovengenoemde rechten wilt uitoefenen of uw account volledig wenst te verwijderen, gelieve dan een e-mail te sturen naar privacyrights-opel@mpsa.com.


Ik was lid van de vorige myOpel-site. Werken mijn oude inloggegevens nog?

Ja. We hebben uw account- en inloggegevens overgedragen naar de nieuwe myOpel-site, zodat u nog steeds kunt inloggen zoals u normaal zou doen. Mogelijk wordt u gevraagd om een ​​nieuw wachtwoord te maken omdat we onze beveiligingsregels hebben bijgewerkt.
 

Wat gebeurt er als ik een nieuw e-mailadres heb of als ik geen toegang meer heb tot het e-mailaccount waarmee ik me eerder heb geregistreerd?

Als u een nieuw e-mailadres hebt of geen toegang hebt tot uw vorige e-mailadres, maar u uw wachtwoord onthoudt, gaat u naar de sectie Profiel in het vervolgkeuzemenu direct onder uw gebruikersnaam en wijzigt u het e-mailadres. Als u uw wachtwoord niet meer weet en geen toegang hebt tot uw oude e-mailadres, moet u zich opnieuw registreren als lid van myOpel.

Zijn mijn (persoons)gegevens veilig?

Ja, we nemen gegevensbescherming zeer serieus. Raadpleeg onze Privacyverklaring voor gedetailleerde informatie over de verwerking van uw gegevens.
 

Waar gaan mijn gegevens naartoe en waar worden deze opgeslagen?

Uw gegevens worden veilig en vertrouwelijk bewaard. Raadpleeg onze Privacyverklaring voor gedetailleerde informatie over de verwerking van uw gegevens
 

Wat is een opt-in?

Een opt-in is de toestemming aan Opel om met u te mogen communiceren. Kortom, een opt-in zorgt voor betere communicatie en aanbiedingen van ons, voor u en uw Opel. Hoe meer we over u weten, hoe beter we voor uw auto kunnen zorgen.
 

Hoe kan ik me afmelden voor communicatie?

U kunt zich te allen tijde afmelden voor marketingcommunicatie door de sectie Contactvoorkeuren in de sectie Profiel te bewerken. Deze u kunt vinden in het vervolgkeuzemenu direct onder uw gebruikersnaam, en de selectie van de relevante optie op te heffen.
 

Hoe kan ik mijn profielgegevens wijzigen?

Ga naar de sectie Profiel, die u in het vervolgkeuzemenu direct onder uw gebruikersnaam kunt vinden. Uw huidige gegevens worden weergegeven. Werk uw gegevens bij en selecteer vervolgens 'Opslaan' om ze in uw profiel op te slaan.

Hoe kan ik Opel contacteren?


Adres
Opel Nederland B.V.
Lemelerbergweg 12
1101 AJ Amsterdam
Postbus 12420, 1100 AK Amsterdam

Email
opel.klantenservice.nl@opel.com

Telefoonnummer
020-6545751

 

Waar kan ik mijn dichtstbijzijnde Opel-dealer vinden?

Als u nog geen voorkeursdealer hebt gekozen, doet u dit door de herinnering op de overzichtspagina te volgen of door te klikken op het gedeelte myDealer in de menunavigatie bovenaan in uw myOpel-account. Daar hebt u de kans om een ​​dealer te zoeken op naam, stad of locatie.