We volgen de richtlijnen
Graag blijven we benadrukken dat een bezoek aan de Opel dealer volledig veilig is. Onze eerste prioriteit is én blijft het beschermen van jouw gezondheid en die van onze medewerkers.

Indien je bij aankomst in onze werkplaats of showroom klachten hebt, zoals hoesten en koorts, verzoeken wij je vriendelijk de afspraak uit te stellen tot een medische check heeft plaatsgevonden of tot het moment dat de klachten minimaal 24-uur niet meer aanwezig zijn.

Ons antwoord op veel gestelde vragen met betrekking tot uw (nieuwe) auto
In deze bijzondere periode van een lockdown heb je vast diverse vragen die je graag aan Opel wilt stellen. In dit artikel geven we een groot aantal antwoorden op de meest gestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan contact op met de Opel dealer.

Zijn Opel vestigingen open of niet?
Binnen het Opel netwerk zijn de  werkplaatsen open, zodat de mobiliteit van alle klanten gegarandeerd kan worden. Voor een afspraak adviseren we je vooraf contact op te nemen met de Opel dealer. De showrooms kunnen vanaf 3 maart op afspraak weer bezocht worden. Daarnaast is de Opel dealer online altijd geopend en bereikbaar voor vragen over een nieuwe of gebruikte Opels. Proefritten en levering aan huis zijn ook in deze tijd geen uitzondering en de Opel dealer regelt het graag.

Is het wel veilig om langs te komen?
Wij begrijpen dat je misschien aarzelt om één van onze vestigingen te bezoeken. Wij kunnen je echter verzekeren dat ons Opel dealernetwerk alle mogelijke voorzorgsmaatregelen heeft getroffen om jouw gezondheid te beschermen.

Onze hele organisatie volgt uiteraard de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met jou 1,5 meter afstand bewaren. In al onze vestigingen hebben we extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. Ook in de werkplaats nemen we alle voorzorgsmaatregelen in acht. Zo werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Daarnaast zijn eventuele medewerkers met klachten geacht thuis te blijven. Mocht je zelf ook klachten hebben dan willen we je verzoeken om niet langs te komen. We kunnen in dit geval al jouw vragen online en per telefoon beantwoorden, alsook eenvoudig een nieuwe afspraak plannen.

Ik heb een vraag of wil meer informatie
We zijn op verschillende manieren bereikbaar. Uiteraard kun je alle informatie raadplegen op onze website Opel.nl, maar mocht je liever persoonlijk contact hebben, dan zijn onze verkoopadviseurs tevens online en per telefoon bereikbaar. Zij zullen je met alle plezier helpen bij vragen over een nieuwe of gebruikte Opel. Neem direct contact op met jouw Opel dealer of vul jouw contact verzoek in en de dealer neemt contact met je op voor een afspraak.

En met de online bestelmodule kunt u direct digitaal uw gewenste auto samenstellen en bijvoorbeeld uw private leasecontract volledig online aanvragen.

Ik wil een proefrit maken, kan dat nog?
Het is uiteraard mogelijk om een proefrit te maken! Neem contact op met de Opel dealer om een afspraak te plannen en de details af te stemmen. Wij willen benadrukken dat we op alle gebieden de RIVM-richtlijnen hanteren en dus ook als het gaat om een proefrit. Wij zorgen ervoor dat jouw favoriete Opel goed is schoon gemaakt en de verkoop-adviseur op gepaste afstand zaken afstemt, zodat je met een gerust hart kunt genieten van een rit in ‘jouw’ nieuwe Opel

Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?
Aangezien de levering van uw nieuwe Opel afhankelijk is van het moment waarop en het type auto dat u besteld heeft, willen we u vragen contact op te nemen met uw Opel dealer; deze kan u hier meer informatie over verstrekken. Uw Opel dealer kan u vervolgens op de hoogte brengen omtrent de details van uw bestelling. 

Mijn auto heeft reparatie / een servicebeurt nodig, kan ik gewoon langskomen?
Onze Opel erkend reparateurs zijn vooralsnog gewoon geopend. Om er zeker van te zijn dat u niet voor een gesloten deur staat, verzoeken we u om vooraf contact op te nemen met uw Opel erkend reparateur. Deze zal met u door de mogelijkheden lopen voor reparatie/service afgestemd op uw persoonlijke situatie. 

Ik wil een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Je kunt vanaf 3 maart onze showrooms weer bezoeken op afspraak. Geef in dit formulier aan dat je een afspraak wilt plannen en de Opel dealer neemt contact met je op om dit verder af te stemmen. Wil je de showroom liever nog niet bezoeken? Ook op afstand of bij jou thuis kunnen we je adviseren en helpen bij het de aankoop van een nieuwe Opel. Laat je gegevens achter en de dealer neemt contact met je op om een afspraak te plannen hoe en waar jij wilt.  

Daarnaast kun je direct online jouw nieuwe Opel bestellen, in combinatie met een Private Lease overeenkomst. Met onze online bestelmodule stel je simpelweg eerst de auto samen, waarna je direct het private lease contract kunt aanvragen. Weten hoe dit werkt? Bekijk hier meer info

Is levering aan huis mogelijk?
Heeft u een nieuwe auto besteld en wordt die binnenkort afgeleverd? Neemt contact op met uw dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis.

Ik heb niet-dringende werkzaamheden om uit te laten uitvoeren aan mijn auto. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de erkend reparateur wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen?
Neem rechtstreeks contact op met uw Opel Erkend Reparateur of wijzig uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.

Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode?
Ons netwerk heeft alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat een Erkend Reparateur door uitval van medewerkers, prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?
Ja. Of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

Is het echt toegestaan dat klanten een werkplaats bezoeken? 
Het bezoeken van een werkplaats is toegestaan. Hierdoor kan iedereen ervoor zorgen dat zijn/haar Opel veilig de weg op gaat. Dit geldt voor zowel particuliere - als zakelijke klanten.

Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?
Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.

Is Pechhulp nog operationeel?
Ja, we houden deze service operationeel. Heeft u pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 099 12 22. In geval van pech, wordt uw auto naar uw huisadres gesleept als u over een eigen parkeerplaats beschikt, anders naar de werkplaats. Wij zorgen voor vervoer naar uw huisadres

Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?
Nee, indien u door de Corona crisis niet in de gelegenheid bent om de Erkend Reparateur te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Pechhulp blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Opel Pechhulp geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden voor Opel Pechhulp vindt u hier.

Wat gebeurd er met mijn Lekker Duidelijk Onderhoudsabonnement?
Voor de Verlengde Garantie blijven de voorwaarden gelden zoals beschreven in het voorwaardenboekje van het Lekker Duidelijk Onderhoudsabonnement. Voor Onderhoud wordt een tolerantie voorzien van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt).

Hoe zorg ik voor mijn auto als deze lang stil staat?
Zelfs als uw auto lang heeft stilgestaan, heeft deze speciale aandacht nodig om u een soepele herstart te kunnen garanderen.

Wenst u een gezond interieur?
Geef de voorkeur aan zeepwater boven hydroalcoholische gel. Maar laat voor een oplossing die echt ontsmettend is, uw auto over aan Opel Service. Wij gebruiken producten die aangepast zijn aan de materialen in uw auto en waarvan de schimmel- en bacteriedodende werking door onze technische en medische experts is goedgekeurd. Voor meer informatie kunt u onze Veiligheid & Hygiëne aanbod raadplegen.

Wenst u een goede werking van uw accu te behouden?
Voor voertuigen met een benzine-, diesel- of hybridemotor raden wij u aan om minstens iedere twee weken 30 of 2x 15 minuten te rijden. U kunt ook uw motor stationair laten draaien met minimaal stroomverbruik en enkel de dimlichten aan, minstens 2x 15 minuten per 2 weken. De uitlaatgassen van de diesel- en benzinemotoren bevatten koolmonoxideconcentraties. Laat daarom de motor op een goed geventileerde plaats draaien!

Maakt u zich zorgen over uw banden?
Als uw auto voor een langere periode stilstaat, kan dit leiden tot vervorming van uw banden. Door regelmatig met de auto te rijden kan dit worden voorkomen. We raden u ook aan om de druk van uw banden, inclusief reservewiel, regelmatig te controleren.

Is uw auto bedekt met stof?
Gebruik niet direct uw ruitenwissers om uw voorruit te ontdoen van stof, maar reinig het voorruit eerst met water. Onze werkplaatsen staan uiteraard tot uw beschikking om de staat van uw ruitenwissers te controleren.

Heeft u een elektrische auto?
Laat deze niet continu aangesloten. Houd het niveau van de accu tussen 25% en 50%. Om het niveau van de accu te controleren, raadpleegt u uw myOpel-app of het dashboard van uw auto.

Vraagt u zich nog steeds af waarom u uw auto in deze periode van stilstand regelmatig moet starten?
Naast de eerder genoemde punten kunt u door uw auto te starten ook het niveau van de olie, de koel- en de remvloeistof controleren en uw airco enkele minuten laten draaien om de ontwikkeling van bacteriën te voorkomen.

Moet u uw auto buiten parkeren tijdens stilstand?
Laat hem niet onder bomen staan waar deeltjes, takken en vogeluitwerpselen op uw auto kunnen vallen. De uitwerpselen zijn zeer corrosief en kunnen na verloop van tijd uw lakwerk onherstelbaar aantasten. Laat ze niet drogen en was uw auto regelmatig.

Na een periode van stilstand kunt u het beste contact opnemen met uw Opel-dealer. Deze kan u adviseren en uw auto reinigen en beschermen.